Dla Wszystkich Czytelników zainteresowanych wpisami o Paragwaju - znajdziecie je wszystkie oznaczone etykietą "Paragwaj" z prawej strony.
Für Alle Die nur über Paraguay lesen möchten - ihr findet alle Einträge an der rechte Seite "Etykiety" -> "Paragwaj"

poniedziałek, 12 maja 2014

Jak uszyć kosmetyczkę - TUTORIAL

Instrukcja obrazkowa krok po kroku, czyli jak uszyć kosmetyczkę z gwarancją na ładne wszycie suwaka :-)

Ostatnio pochwaliłam się, że znalazłam mój mały myk na ładne wszycie zamka do kosmetyczki  - Joule zapytała się czy się nim podzielę, a ja chętnie to zrobię :-)
Zamieszczam całą instrukcję szycia kosmetyczki.


1.  Kluczem do sukcesu jest określenie wielkości kosmetyczki, która w tym przypadku uzależniona jest od długości zamka!
Należy zmierzyć długość samego suwaka(tylko spirali), w moim przypadku jest to 30cm i odjąć od tej wielkości 3cm:
30cm - 3cm = 27cm
I te 27cm będzie szerokością naszej kosmetyczki!
Co do wysokości to moje doświadczenie mówi mi, że warto ją określić tak żeby wielkość kosmetyczki była bliska kwadratowi, wtedy proporcje kosmetyczki są ładne. W moim przypadku przyjęłam, że wytnę prostokąty o wielkości 27cm x 25 cm.




2. Jeżeli ustaliliśmy już wielkość kosmetyczki wycinamy po dwa prostokąty(u mnie 27cm x 25cm) z wierzchniej tkaniny, podszewki i flizeliny. Flizelinę naprasowujemy na zewnętrzną część (ja naprasowałam na podszewce, bo wierzchnia tkanina to sztruks, który jest już sam w sobie dosyć sztywny).


3.Przyszywamy zamek:
- do prawej strony zewnętrznej tkaniny przykładamy suwak jego prawą stroną, uważając żeby zamek dopasowany był(wyśrodkowany) tak jak jest pokazane na zdjęciu:


- teraz przykładamy do tego podszewkę kosmetyczki prawą stroną do prawej i całość zszywamy stopką do wszywania zamków:


- potem stębnujemy wszycie na prawej stronie:


4. Z drugą stroną zamka postępujemy analogicznie:


5. Otwieramy 3/4 zamka:


6. Rozkładamy kosmetyczkę składając zewnętrzną stronę razem i podszewkę razem prawymi stronami do siebie i spinamy szpilkami pozostawiając w podszewce otwór na wywrócenie kosmetyczki:


UWAGA! Bardzo ważne: szczególną uwagę zwracamy na ułożenie zamka, pilnujemy żeby dobrze (równo) się schodził:



7. Po zszyciu przycinamy wystające końcówki zamka wraz z zapasami szwów na ok 0,5cm:



8. Nadajemy pojemność kosmetyczce przeszywając rogi w podszewce i zewnętrznej części:


9. Wywracamy na prawą stronę, zszywamy rozcięcie w podszewce. Zamek na rogach tak uszytej kosmetyczki układa się u mnie za każdym razem bezproblemowo i ładnie:




Jeśli macie pytania - chętnie odpowiem :-)

71 komentarzy:

  1. Świetny tutek, bardzo przydatny i bardzo za niego dziękuję :) Kosmetyczka ma bardzo modny kolorek - jestem pewna, że teraz przybędzie nie jednej osobie wspaniały pomysł na prezent, który można wykonać samodzielnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :-) Akurat Ty Karolino tego tutaka nie potrzebujesz, bo Twoje kosmetyczki to dzieła sztuki :-) Swoją drogą ta kosmetyczka była przeznaczona na prezent :-)

      Usuń
  2. Musze przetestować Twój sposób. Zamki to moja zmora!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przetestuj - życzę powodzenia, a zamki potrafią dać w kość, oj! potrafią! ;-)

      Usuń
  3. Szyłam już kiedyś kosmetyczkę wg innego kursu ale Twój sposób bardzo mi się podoba. Wydaje mi się łatwiejszy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie mam nadzieję, że mój sposób okaże się naprawdę łatwiejszy :-)

      Usuń
  4. Fajniutka :) super to pokazałaś :)

    OdpowiedzUsuń
  5. REWELACJA!!! Świetny tutorial, zrozumiały i łatwy. Na pewno skorzystam bo kosmetyczek nigdy za wiele :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ślicznie! :-) Cieszę się, że instrukcja jest zrozumiała :-)

      Usuń
  6. Naprawdę ładnie :) I w środku też na pewno dobrze wygląda, bo z podszewką :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Anuś! :-) I do tego zamek wszyty między podszewkę a zewnętrzną częćś.. ;DDD

      Usuń
  7. Aaaaa, to tak się nadaje pojemność! Sprytne :D Jako zupełny laik szyciowy,wytrzeszczam gały z zachwytu!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sivka! - jesteś niemożliwa! uwielbiam Cię :-)

      Usuń
  8. To mi się podoba. Szybko, prosto i efektownie. Na pewno skorzystam, dzięki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :-) Taką kosmetyczkę szyje się naprawdę szybko - jeśli ma się ze dwie godzinki czasu przed pójściem do kogoś na imieniny i żadnego prezentu, to dasz radę taką kosmetyczkę jeszcze uszyć ;-)

      Usuń
  9. Nienawidzę przyszywać zamka do kosmetyczki, jakoś mi to nie idzie. Ale skoro pokazałaś co i jak, to może jeszcze ten jeden raz spróbuję :) Grunt to być dobrze zmotywowanym :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kosmetyczka jako własnoręcznie zrobiony prezent to świetny temat, ale nie dawałam rady go wykonać ze względu na zamek właśnie, który po uszyciu kosmetyczki zawsze układał się w rogach do kitu - teraz nie mam tego problemu :-) Polecam jeszcze raz spróbować :-)

      Usuń
  10. takie kosmetyczki to na prawdę przydatna sprawa:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo przydatna sprawa - dła wszystkich i do wszystkiego ;-)

      Usuń
  11. Fajnie to wszystko opisałaś :-)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  12. to chyba najprostszy i najszybszy sposób jak uszyć kosmetyczkę ! jeszcze nie szyłam takiej bo nie miałam potrzeby :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Faktycznie sposób prosty i szybki :-) Ja uszyłam już kilka kosmetyczek - wszystkie w ramach prezentu :-)

      Usuń
  13. bardzo fajnie wytłumaczyłaś :) kolor kosmetyczki jest śliczny!:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetny tutek! Zamek zawsze sprawia mi najwięcej problemów :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :-) Potwierdzam - dopóki nie odkryłam tego sposobu zamek sprawiał mi też najwięcej problemów :-)

      Usuń
  15. Super tutek :) Ja uszyłam sobie kuferek, bo taka jest dla mnie zdecydowanie za mała :D Ale ten kolor jest świetny!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ślicznie :-) Możnaby wziąć większy zamek i uszyć mega kosmetyczkę ;-) ale jednak kuferek w takim przypadku jest praktyczniejszy :-)

      Usuń
  16. Genialny tutorial, pięknie to pokazałaś! Jeszcze nigdy nie uszyłam kosmetyczki ale teraz na pewno to zrobię, to przecież takie proste! Dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Kinga! :-) Jeśli Cię zmotywowałam do uszycia kosmetyczki to jestem przeszczęśliwa! :-)

      Usuń
  17. Bardzo przejrzysta instrukcja szycia:) może w końcu się zmobilizuję i coś uszyję

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :-) Naprawdę cieszy mnie to, że tutorial jest zrozumiały :-)

      Usuń
  18. Fajny sposób prosto i skutecznie, jak kiedyś w końcu zabiorę się za kosmetyczkę to pewnie skorzystam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A to będzie mi bardzo miło :-) Dziękuję :-)

      Usuń
  19. :) i fajnie :) ! dobrze, że dałaś, na pewno się komuś przyda :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No mam nadzieję, że się komuś przyda :-)

      Usuń
  20. Super tutek i na pewno wiele osób skorzysta :-)

    OdpowiedzUsuń
  21. Jeeeej, teraz się czuję, jakby to specjalnie dla mnie było;) Patrząc na ten tutorial już wiem, jak bardzo miotałam się przy moich kosmetyczkowych próbach. Totalna improwizacja;) Dzięki za opublikowanie, następnym razem na pewno skorzystam z rad!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ano specjalnie dla Ciebie :-) Mam nadzieję, że następna kosmetyczka Ci się uda :-)

      Usuń
  22. Super tutorial. Bardzo ładnie opisany i sfotografowany :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Wreszcie wiem, o co chodzi z tymi obcinanymi rogami - dzięki :-)
    A powiedz, czy kiedy się je złoży i obetnie, to kosmetyczka zwęża się ku dołowi, jak to widać na ostatnim zdjęciu, czy to tylko złudzenie perspektywy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak kosmetyczka zwęża się ku dołowi, to nie jest złudzenie, po przeszyciu rogów obcina się ich kawałek czyli zmniejsza szerokość dołu, przy czym kosmetyczka uzyskuje w ten sposób "dno".

      Usuń
  24. Bardzo przydatny tutorial, bo z tymi zamkami różnie bywa - z reguły się stawiają...Choć szyję rożne rzeczy, jakoś nigdy kosmetyczki nie szyłam. Pewnie i na to przyjdzie pora i wtedy ten tutorial będzie jak znalazł. A Twoja kosmetyczka ma fajny kolor:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :-) Skoro zamki stawiają się i tak doświadczonej krawcowej jak Tobie to mogę odetchnąć z ulgą, że to nie tylko mój problem ;-)

      Usuń
  25. Ja to mam już spaczenie, bo pierwsze co zauważyłam że szpilki w złą stronę powbijane :P Fajny tutorial, też tak szyję, tylko zamek sobie na płasko przekręcam - minimalnie gorzej wygląda, ale za to lepiej się przeszywa...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hahaha :-))) pospinałam to wszystko jakoś szybko i bez zastanowienia, strzeliłam fotkę, a potem poprawiałam kierunek tych szpilek, a tu proszę - cenzura nie śpi... ;DDD

      Usuń
    2. A jak :) O i znalazłam jeszcze jedną różnicę - nie rozcinam wierzchniej tkaniny na spodzie :D

      Usuń
    3. :-) U mnie zależy to od tkaniny jaką mam do dyspozycji, jeżeli są to resztki to wycinam kwadraty, ale zdarzyło mi się szyć kosmetyczkę z nie rozciętym dołem wierzchniej tkaniny i podszewki, bo można i tak :-)

      Usuń
  26. Jak ja mogłam przegapić taki fajny tutorial? Może w końcu dzięki tobie uszyję sobie jakąś kosmetyczkę, bo wstyd przyznać - mam same kupne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam uszyć - Ty znasz to uczucie radości i satysfakcji, kiedy się coś własnoręcznie stworzy :-)

      Usuń
  27. Świetne instrukcje! Zrobię sobie:) Nie mam stopki do ekspresu, może mi się jakoś uda wszyć ekspres z normalną stopką?

    Uściski!:)

    PS. Nominowałam Cię do Liebster Awards i będzie mi bardzo miło, jeśli zechcesz wziąć udział:)
    http://happyafterblog.blogspot.fr/2014/05/proste-i-pyszne-bezy-super-wygrana-i.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :-) Stopka do wszywania zamka zwykłego to bardzo przydatna sprawa, polecam Ci ją kupić :-) Ale póki co akurat w przypadku kosmetyczki masz szansę wszycia suwaka zwykłą stopką :-) Dziękuję ślicznie za wyróżnienie! Pozdrawiam :-)

      Usuń
  28. Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo :-)

      Usuń
    2. witam serdecznie chciałam podziękować za trutorial nauczyłam się jak wszywać zamek razem z podszewka.potrzzebne mi to było bo szyłam etui do kluczy. Dziękuję i zapraszam do siebie Ruminianka blogspot com.

      Usuń
    3. To ja dziękuję przepięknie za komentarz! - miło czytać takie słowa i mój tutorial Tobie się przydał! bardzo miłe i motywujące! :-) Chętnie zajrzę do Ciebie, pozdrawiam :-)

      Usuń
  29. proszę o proste wyjaśnienie słowa "stębnujemy"

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Stębnówka jest w sumie ściegiem ozdobnym, wykonanym na prawej stronie wykonywanej rzeczy(blisko krawędzi) i jest wykonana ściegiem prostym pojedyńczym lub podwójnym. W tym konkretnym wypadku po wszyciu zamka po lewej stronie kosmetyczki, stębnujemy to zszycie na prawej stronie - dobrze widać to na trzech ostatnich zdjęciach gotowej kosmetyczki, jest to ścieg prosty widoczny na fioletowej tkaninie blisko taśmy suwaka.

      Usuń
  30. Kosmetyczka zrobiona! Pięknie dziękuję. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To ja pięknie dziękuję za ten cynk! ;-) Cieszę się ogromnie, że mój tutorial się przydał! :-)

      Usuń
  31. Super!:) A orientujecie sie dziewczyny ile moze wziac krawcowa za uszycie takiej kosmetyczki??

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam do komentowania - Wasze komentarze są dla mnie bardzo cenne - cieszą mnie bardzo, czy to pochwała czy konstruktywna krytyka :-)
Miło mi będzie, jeśli pozostawisz nawet najmniejszy ślad po swojej wizycie na tej stronie - i dziękuję za to bardzo! :-)