Dla Wszystkich Czytelników zainteresowanych wpisami o Paragwaju - znajdziecie je wszystkie oznaczone etykietą "Paragwaj" z prawej strony.
Für Alle Die nur über Paraguay lesen möchten - ihr findet alle Einträge an der rechte Seite "Etykiety" -> "Paragwaj"

wtorek, 2 lipca 2013

Jak uszyć spódnicę-maxi na gumce TUTORIAL

Instrukcja obrazkowa krok po kroku, czyli jak uszyć prostą spódnicę-maxi na gumce :-)
Zauważyłam, że często moja strona zostaje odwoływana po wpisaniu w  wyszukiwarkę hasła "jak uszyć spódnicę-maxi na gumce" albo "prosta spódnica-maxi na gumce". Postanowiłam wyjść temu na przeciw i zamieścić tutorial na uszycie prostej spódnicy-maxi na gumce.
U Was lato, ciepło, słońce, urlopy - najlepszy czas na noszenie takich spódnic :-)

Tutorial jest przeznaczony dla początkujących, bo uszycie takiej spódnicy jest bardzo, bardzo proste(i dodatkowo pokazuję sposób szycia początkującej właśnie:-))! Ale efekt może być wręcz zachwycający :-) Wszystko zależy od użytego materiału! Jeżeli tkanina jest efektowna nie potrzeba do niej skomplikowanego wykroju, wręcz przeciwnie - piękne tkaniny lubią proste modele :-) Często materiały o dużym wzorze dobrze prezentują się na długości maxi, ale nie znaczy to, że długa spódnica w drobną łączkę będzie źle wyglądała :-) Wszystko więc zależy od Was, a możliwości macie bardzo dużo :-) Fantastyczna jest taka prosta spódnica-maxi z dzianiny! Jeśli Wasza maszyna daje radę szyć dzianinę to polecam gorąco! 

Do uszycia takiej spódnicy potrzebujemy materiał o szerokości 140-150cm i o długości jaką ma mieć gotowa spódnica plus zapasy na podłożenie dołu - przynajmniej 2cm i góry - 1cm plus szerokość gumki jaką użyjemy. 
Osobiście z długością tkaniny na taką spódnicę robię jeszcze trochę inaczej: kupuję zawsze o dobre 5-10cm materiału więcej, szyję spódnicę wykańczając najpierw jej górę i dopiero po przymiarce określam długość spódnicy.

Przed przystąpieniem do szycia prasujemy tkaninę i wyrównujemy górny i dolny brzeg materiału jeśli jest to konieczne.

Zaczynamy szyć:

1. Zszywamy bok spódnicy - będą to fabryczne brzegi materiału. Zaznaczamy szpilką otwarcie na rozporek spódnicy na wysokości kolana - troszkę poniżej:


Bok spódnicy zszywamy w ten sposób:
- od samej góry zszywamy tylko 1cm:
- potem zostawiamy niezszyty odcinek długości odpowiadającej szerokości gumki jaką wciągniemy do gotowej spódnicy + ok.05cm - u mnie jest to 3,5cm:
- i dalej zszywamy do zaznaczonej wcześniej wysokości rozporka.

2. Na górnym boku rozkładamy zapasy szwów(można rozprasować) i przeszywamy je na podwójną długość pozostawionego otworu, czyli  u mnie będzie to 1cm + 7cm.
Gotowy zszyty górny bok spódnicy:
a na dole pozostawione rozcięcie:

3. Teraz zaprasowujemy 1cm górnego brzegu spódnicy do lewej strony:

 4. Podwijamy, spinamy szpilkami i zszywamy górny brzeg spódnicy na taką szerokość jaką ma nasza gumka + ok.0,5cm(czyli pozostawiony otwór). U mnie będzie to 3,5cm:


5. Jako, że ja wciągnę trzy gumki o szerokości 1cm, muszę jeszcze 2 razy przestębnować podwinięcie, tak żeby utworzyły się trzy tuneliki na gumki:

6. Gotowy górny brzeg spódnicy przed wciągnięciem gumki:

7. Odmierzamy potrzebną długość gumki/gumek i wciągamy w tunel przez utworzony wlot i zszywamy je po wciągnięciu:

8. Gotowa góra mojej spódnicy po wciągnięciu gumek:

9. Przymierzamy spódnicę żeby określić ostateczną jej długość. Będziecie potrzebowali pomoc innej osoby, która zaznaczy od dołu jaką długość ma mieć spódnica. Przy podjęciu decyzji weźcie też pod uwagę z jakimi butami będziecie ją nosić :-)
Jeżeli spódnica jest dużo za długa odcinamy zbędny kawałek materiału, pamiętając o pozostawieniu zapasu na podłożenie. 
Osoby które określiły długość spódnicy wcześniej pomijają ten etap i przechodzą do wykańczania dółu spódnicy :-)

10. Wykańczamy dół spódnicy.
Podwijamy boki otwarcia rozporka dwukrotnie na ok.0,5cm(czyli tylko na szerokość pozostawionego zapasu szwu) do lewej strony i stębnujemy blisko brzegu:
 

11. Na koniec podwijamy dwukrotnie do lewej strony dolny brzeg spódnicy i stębnujemy blisko brzegu podwinięcia:

Spódnica gotowa! :-)

Uwaga: jeśli chcecie żeby spódnica była bardziej obszerna i pomarszczona możecie zszyć dwie szerokości materiału, będziecie potrzebowali podwójną ilość tkaniny. Z rozporka możecie wtedy zrezygnować. Lub możecie poszerzyć spódnicę o taką szerokość materiału jaką tylko chcecie :-) 
I odwrotnie: możecie uszyć węższą spódnicę, pamiętając o tym, że jej minimalna szerokość musi odpowiadać szerokości Waszych bioder, tak aby można było spódnicę swobodnie założyć! :-)

Mam nadzieję, że instrukcja jest zrozumiała, na wszelkie pytania chętnie odpowiem :-)

Muszę powiedzieć, że jestem bardzo zadowolona z tej spódnicy, choć zdecydowałam się ją szyć w celach tutorialowych :-) Użyty przeze mnie materiał to cieniutka, lekka bawełna przez co spódnica będzie świetna na upały! Czuję, że będę ją często nosiła wiosnę i latem :-) Dodatkowo mam teraz komplet z torbą z tego tutorialu :-)

Wszystkie spódnice, jakie uszyłam wg powyższego schematu, możecie zobaczyć klikając z prawej strony zakładkę "spódnica na gumce" w "etykietach"!

50 komentarzy:

  1. Wyglądasz super.. taka spódnica w okresie letnim jak najbardziej potrzebna...:)

    OdpowiedzUsuń
  2. o rany, wiesz jak fajnie wygladasz.... a ta torba do tego dla mnie bomba, super xxxxbuziaki dla Ciebie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O rany! - dziękuję Ci bardzo :-) Udał mi się komplecik trochę "przypadkowo" ;-)

      Usuń
  3. ooo jejku znowu super tutek!!
    spódnica jest super, a z torbą wygląda genialnie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :-) Takie proste tutki też czasami się przydają :-)

      Usuń
  4. Ale fajna spódnica,materiał ma świetny kolor i wzór! Bombowo Wyglądasz! samouczek perfekcyjny :)Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No, dziękuję, naprawdę :-) Kupon materiału kupiony jak zwykle z przecenionych resztek, bez specjalnego przeznaczenia, ale taki ładny był... :-)

      Usuń
  5. Masz dar do prostych tutków:) Piękna tkanina. Pozdrowienia;)

    OdpowiedzUsuń
  6. fajna.Masz idealną figurę więc na Tobie wygląda swietnie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :-) Figura nie aż tak idealna, ale nie narzekam :D

      Usuń
  7. No kurczę super, z torbą sódnica wygląda ekstra, bez torby też robi wrażenie, materiał jest bardzo ładny! No i lubię gumki w tunelikach:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Osobiście lubię bardziej właśnie takie trzy gumki w tunelikach, jak jedną szerszą gumkę. Uważam, że to jakoś lepiej wygląda i lepiej się "układa" :-) Poza tym dostępne tutaj gumki są kiepskiej jakości i te trzy trzymają lepiej, jak jedna trzy centymetrowa np. :-)

      Usuń
  8. Ale super! W połączeniu z torbą wygląda bosko!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oh! Dziękuję Ci bardzo! :-) Cieszę się, że się podoba :-)

      Usuń
  9. Super tutek i super spódnica :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No takiej krawcowej jak Ty taki tutek niepotrzebny, niemniej cieszy mnie, że doceniasz moją pracę, dziękuję :-)

      Usuń
  10. Bardzo fajna instrukcja i fajny myk z tymi 3 gumkami :) Spódnica świetnie prezentuje się z torbą:) Fajna tkanina ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj! Aż czerwienię się z radości - tyle komplementów od Ciebie usłyszeć, to już naprawdę musi być dobrze ;-) Dziękuję serdecznie! :-)

      Usuń
  11. Bardzo ładna spódnica i przejrzysty tutorial :)
    Zapraszam do mnie po nominację !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że tutek przejrzysty a spódnica się podoba :-) I dziękuję za wyróżnienie :-)))))

      Usuń
  12. PIĘKNA LETNIA I LEKKA SPÓDNICZKA. FANTASTYCZNA- pozdrawiam Jola

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozpieszczasz mnie Twoimi komentarzami i jakże mi miło z tego powodu :-) Pozdrawiam :-)

      Usuń
  13. świetna spódnica idealna na ciepłe wieczory

    OdpowiedzUsuń
  14. I właśnie dzięki takim tutorialom szycie staje się coraz popularniejsze i łatwiejsze. Jak dla mnie wszystkie kciuki w górze za taką ładną spódniczkę ;-) A maxi dalej w modzie :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ślicznie :-) A spódnica jest tak prosta do uszycia, że myślę, że z pomocą tego tutorialu uszyją ją nie tylko początkujący ale również ci "nieszyjący" :-)

      Usuń
  15. Wzór jest super. A z taki trzema gumkami go bardzo ciekawy patent. Ja się spodziewałam, że się jedną gumkę szeroką wpuszcza i przeszywa po niej, a tu takie fajne coś:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można oczywiście jedną szeroką gumkę wykorzystać - nic nie stoi na przeszkodzie. Mi się po prostu ten sposób bardziej podoba i gumki lepiej trzymają :-)

      Usuń
  16. fajny ten myk z otworem na gumki, czasem najprostsze rzeczy nie są dla mnie/samouka znane :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jako samouk mam jeszcze wiele do nauczenia się :-) A ten myk odpatrzyłam kiedyś w jakiś gotowych spodniach i dostosowałam do własnych potrzeb i możliwości ;-)

      Usuń
    2. No właśnie aż zachciało mi się coś z gumką uszyć, bo ten sposób jest (przynajmniej w Twoim wykonaniu) estetyczny bardzo! A z gumkami to różnie bywa, ja nie znoszę ich wszywać, ale to pewnie kwestia mojej indolencji w równym stopniu. ;)

      I materiał też piękny, spódnica cudo! :)

      Usuń
    3. Dziękuję pięknie :-) Ten sposób na gumkę też mi się wydaje estetyczny i myślę, że wykorzystanie trzech gumek tylko to potęguje, bo tworzy się tak jakby pasek - już nie tylko wciągnięta guma... no, coś w tym rodzaju przynajmniej ;-)

      Usuń
  17. Fajne te tunele na gumki, widziałam takie paski przy spódnicach ale myślałam że to trudniejsze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Okazuje się, że nie aż takie trudne :-)

      Usuń
  18. Bardzo ładne te ciepłe kolory. Patent z trzema gumkami to dla mnie novum. Nawet bym na to nie wpadła, pewnie po prostu wszyłabym grubszą gumę i przeszyła rozciągniętą przez środek. Ale może to ma sens? Szeroka guma jest sztywniejsza i pewnie podjeżdżałaby mi strasznie do góry, do zwężenia w talii (zawsze mi się tak robi, dlatego unikam np. koszulek wykończonych na dole gumką, bo wiecznie musiałabym je obciągać).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Generalnie jest obojętne jaką gumkę wciągniemy lub wszyjemy w taką spódnicę :-) Widzę dużo spódnic z tak wszytą szeroką gumą, jak to pokazane tutaj: http://kamelperd.blogspot.com/2013/06/spodnica-jak-wszyc-kieszenie-tutorial.html Wszystko zależy od tego kto co wymyśli i co komu się spodoba. Ja lubię ten sposób :-) Może komuś też się spodba :-)

      Usuń
  19. Kurczę chyba moje komentarze nie dochodzą do Ciebie bo pisałam już Ci tu komentarz ;( spódniczka świetna .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :-) Coś z tymi komentarzami jest gorzej, bo moje komentarze też często na innych blogach "znikają", nie wiedzieć dlaczego...???

      Usuń
  20. Świetny tutorial!
    przedstawiłaś to bardzo obrazowo i profesjonalnie :)
    pozdrawiam serdecznie
    obserwuję i czekam na kolejne ciekawe instrukcje ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo i witam! :-)
      Trzy inne tutoriale już umieściłam na blogu, popatrz z prawej strony na "popularne posty", a znajdziesz dwie instrukcje szycia torebki i jedną jak uszyć top-sukienkę-suknię :-)

      Usuń
  21. Spódnica super, bardzo fajnie prezentują się te kolorowe pasy. Do tego tyle możliwości połączenia kolorystycznego. Bardzo pomocny i czytelny tutek :-) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie to mnie zachwyciło w tej spódnicy - te możliwości kolorystyczne jakie do niej mogę założyć :-) Dziękuję :-)

      Usuń
  22. Skorzystam z Twojego tutka przy kolejnej spódnicy. Szkoda, że nie widziałam go wcześniej:) Strasznie mi się podoba, jak zrobiłaś tą część z gumkami! Ja w mojej kiecusi mam dziurkę na gumkę jakby od spodu i tylko jeden jest tunel. Z Twoimi tunelikami mi się bardziej podoba:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :-) Ogromnie się cieszę, że mój tutek podoba Ci się i skorzystasz z niego! :-)

      Usuń
  23. wszystko ładnie opisane, zobaczymy jak będzie z moją realizacją ;)

    OdpowiedzUsuń
  24. Bardzo ładny materiał i piękna spódnica !!! Torba z tej same tkaniny - super !!! Bardzo rzeczowy i zrozumiały kursik. Dziękuję :))

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam do komentowania - Wasze komentarze są dla mnie bardzo cenne - cieszą mnie bardzo, czy to pochwała czy konstruktywna krytyka :-)
Miło mi będzie, jeśli pozostawisz nawet najmniejszy ślad po swojej wizycie na tej stronie - i dziękuję za to bardzo! :-)